יהודה בנך- טיפול בפחדים וחרדות, גמילה מעישון, מאסטר NLP

יהודה בנך- טיפול בפחדים וחרדות, גמילה מעישון, ו NLP

*שם:
*טלפון:
אימייל:
*הערה:


  • מה זה NLP?

    NLP הוא פענוח מערכת ההפעלה של האדם. המוח שלנו אוהב לעבוד בתבניות החוזרות על עצמן. לכן הוא שונא שינוי ואוהב את המוכר. ההרגלים שלנו הם הפעולות שאנחנו עושים ביום יום והם תוצאה של הנטייה של המוח לעבוד בתבניות. 

    התוצאות המתקבלות מהפעולות שלנו הן משוב לגבי יעילות הפעולות שבהן נקטנו. המשוב מגיע לעתים בצורה של אי הגעה ליעד שהצבנו או בתחושות שליליות כמו, כעס, פחד, תסכול או בהימנעות מעשייה. ברגע שאנחנו מקבלים תוצאה לא רצויה אנחנו יכולים להחליט על רצוננו לבצע שינוי בתבנית. ה- NLP מציע מגוון טכניקות לשינוי, לכן הוא גם נחשב למדע ההצלחה מכיוון שהוא מאפשר לנו לכוון טוב יותר את הפעולות שלנו ולהביא הצלחות, לשפר את השליטה על מצבי הרוח שלנו, להגביר את הביטחון העצמי ולמצות הרבה יותר מהפוטנציאל האישי. 

    למעשה כל הרגל שלנו נרכש במהלך השנים כתוצאה מבחירה, לעתים בלתי מודעת, שעשינו בעבר. הבחירות הללו היו תמיד הבחירות הכי טובות האפשריות בנסיבות שהיו ברגע הבחירה. אך מכיוון שאותן בחירות נעשו בגיל צעיר מאוד שבו אפשרויות הבחירה היו מצומצמות, או מכיוון שהנסיבות השתנו, יתכן ורצוי לעדכן את הבחירה. העדכון נעשה בעזרת טכניקות NLP.    

    כאמור ה- NLP מתייחס גם להלך הרוח שלנו כמו לתוצאה הניתנת לשליטה ושינוי לפי הצורך. את/ה מוזמן/ת לדמיין סיטואציה בה את/ה זה שמחליט/ה באופן רצוני ומודע, איזה מצב רוח את/ה רוצה שיהיה לך, ממש כפי שאת/ה בוחר/ת לך חולצה מהארון. עד כמה זה מדליק אותך? עד כמה תרגיש/י חופשי/ת ומאושר/ת כשתהייה לך גישה ישירה לכל אותם תהליכים שעד כה היו בגדר חידה עבורך? 

    הגישה של ה-NLP נמצאה מאוד יעילה בתהליכי אימון אישי או בתהליכי אימון עסקי מכיוון שהיא מאפשרת לזהות במהירות מקומות בהן הלקוח איננו במיטבו, נמנע מלבצע את מה שצריך. אחרי האבחון אפשר לבצע הערכות מתאימה או שינוי בגישה ולהשיג את התוצאות העסקיות או האישיות הרצויות.

    גישת ה- NLP מאפשרת גם למנהלים לעדכן את מיומנויות התקשורת שלהם עם הכפופים להם ועם סביבתם ולשפר את אפקטיביות הניהול שלהם באימון מנהלים, בסדנאות או בתהליכי פיתוח מנהלים.

  • למי זה יכול להועיל?

    לכל אדם שרוצה לשפר הישגים בכל תחום בחיים, או לשנות הרגלים מזיקים, או שחייו מנוהלים על ידי תחושות קשות כמו: פחד, כעס, תסכול וכו'.

    המשמעות היא שגם אנשים שהגיעו להישגים מרשימים יכולים להשיג יותר על ידי שימוש בכלים אלו. קל וחומר אנשים שחשים שהם לא מממשים את הפוטנציאל הטמון בהם יכולים בעזרת הכלים להעצים את הישגיהם. 

    - מי מאיתנו  ששמע ועדיין ממשיך לשמוע את האמירה המפורסמת: "....אתה יכול יותר ממה שאתה עושה, אם רק היית משקיע..."

    - אנשים שסובלים כתוצאה מתחושות קשות מאיכות חיים ירודה

    - כאלה שדוחים את כל המטלות והחובות לזמן מתאים יותר שאף פעם לא מגיע...

    - אנשים שחשים שהמציאות מאיימת עליהם והם בלחץ או שהביטחון העצמי שלהם ראוי לשיפור... 

  • הרקע וההיסטוריה של ה-NLP

    ריצ'רד בנדלר וג'ון גרינדר מייסדי השיטה, זיהו שלמטפלים המצליחים ביותר בתחומם  יש תבניות פעולה  דומות וחוזרות שניתן לאפיין ולשכפל אותן. יתר על כן הם גילו שאותן תבניות יכולות לשרת מצוינות בכל תחום בחיים ולא רק בתחומים טיפוליים.

    בנדלר וגרינדר ביצעו מודלינג על כמה מהמטפלים המפורסמים שפעלו בשנות השבעים של המאה העשרים: וירג'יניה סאטיר- מטפלת משפחתית, פריץ פרלס- מייסד הגשטאלט, מילטון אריקסון- היפנותראפיסט וגרגורי בייטסון- אנטרופולוג וסוציולוג.

    המהפכה המשמעותית בעבודתם של מפתחי ה-NLP  הייתה בגילוי שהמצוינות איננה קשורה לתכנים אלא לתבניות השפה והחשיבה של המטופל והמטפל.

    כדי להמחיש את הגילוי המהפכני אסביר: רובנו מאמינים שכדי לשכנע אנשים אחרים אנחנו נזקקים לטעונים הגיוניים המבוססים אמפירית. אלא שמהתצפיות שביצעו מייסדי השיטה עולה שיותר מבניית הטיעון, חשוב האופן שבו הטיעון מועבר, תבנית הדיבור שבה אנחנו משתמשים ושפת הגוף.

    גילוי משמעותי נוסף שנמצא הוא שהמידע שאנחנו אוגרים: זיכרונות, התנסויות, אמונות ורגשות מאוחסנים בתת- המודע בתבניות מסוימות הניתנות לאבחון ושינוי. ההיסטוריה האישית שלנו ניתנת לעדכון כדי שתשרת אותנו בצורה הטובה ביותר. הגישה הבסיסית היא שממילא אנחנו מעבדים את המידע כך שהוא תואם את המציאות באופן חלקי, לכן אפשר לעדכנו כך שנוכל להביא לידי ביטוי את המצוינות שלנו.        

    תוצאות המודלינג שביצעו גרידנר ובנדלר הניבו את הנחות היסוד של ה-NLP ומגוון שיטות וכלים איתם ניתן לשדרג את התוצאות שלנו ולהשיג מצוינות.

    השיטות והכלים הללו, כאשר הם מיושמים בתהליכי אימון עסקי, אימון אישי, ואימון מנהלים, מאפשרים להתחבר לעוצמות והיכולות שיש לכל אחד ולבצע עדכונים ושינויים מהירים במקומות הנדרשים. 

  • מה מייחד את ה-NLP לעומת שיטות טיפוליות אחרות

    1. הוא מהיר- מכיוון שההסתכלות היא על "מה רוצים" ולא "למה זה קורה" זה מאפשר התמקדות באסטרטגיה החדשה של המוח להשגת התוצאה הרצויה

    2. התהליך הרבה יותר נוח מכיוון שהוא לא מחייב כניסה לתכנים שעשויים להיות קשים עבור הלקוח וכאלה שמעוררים זכרונות של חוויות קשות. הפתרון מגיע דרך שינוי התבנית ועוקף את הצורך בעיסוק בתוכן.

    3. העוצמה של התהליך מאוד גדולה מכיוון שהוא עוסק בתת המודע, שם מאוחסנים כל האוטומטים שמנהלים את האדם.

    4. לכל תהליך יש השפעות חיוביות ומעצימות על מגוון חיים רחב ולא רק בנקודות שבהם מטפלים

    5. השיטה מחברת את הלקוח למשאבים הטבעיים שלו ומאפשרת את המינוף לכל תחומי חייו

  • מדוע ה-NLP אפקטיבי

    ודאי נתקלת בעבר במצבים בהם למרות שידעת בוודאות דבר מה, לא הצלחת ליישם. זה יכול להיות בצורך לעשות ספורט או לשמור על דיאטה, לצרוך פחות טלוויזיה ובמקום זה ללמוד משהו חדש או ספר שעשוי להועיל לך קצת יותר מסדרת הריאליטי התורנית.

    הידעת? את/ה לא לבד וגם לא ממש אשם/ה. זה המוח שלך!!!

    המוח רגיל לעבוד בתבניות מסודרות וקבועות, הוא אוהב את המוכר ושונא שינוי וכתוצאה אנחנו מנהלים את חיינו לפי הרגלים החוזרים על עצמם. מידת ההתאמה של התבניות למציאות המשתנה מקבלת ביטוי בתוצאות שלנו.

    הידיעה לכשעצמה איננה מספיקה כדי להניע אנשים לפעולה ועל כן לעיתים קרובות למרות כל הידע שצברנו אנחנו מתקשים להביאו לידי ביטוי. 

    כדי להצליח באמת (ואין הכוונה דווקא לצבור עושר וכסף) נדרש האקסטרה פאקטור של ההצלחה. 

    בתהליך האימון המשלב את מתודולוגיית ה- NLP אני יכול לעזור לך להגשים את המטרות שלך ויותר מכך, תלמד גם שיטה להיות יעיל יותר וממוקד יותר בעתיד, בכל מקום שתבחר.    

    אם גם לך יש חלום כלשהו שעדיין לא הגשמת, אודות קריירה משגשגת או עסק מצליח, לכתוב ספר, או להקים מיזם כלשהו, כנראה שהגעת לאתר הנכון.

    אני יכול לעזור לך לגלות מחדש את החלום  שלך וללוות אותך בדרך להצלחה. 

BizMakeBiz פותח ע"י